Write a comment
הכירו את עסקת ה-Win-Win האולטימטיבית – כל הדרכים שבהן תוכלו לתרום את חלקכם לצמצום הפסולת ובזבוז האנרגיה בעולם – וגם לשפר את בריאות הגוף והנפש שלכם "על הדרך"

כולנו יודעים שאנחנו יכולים וצריכים לעשות יותר בשביל הסביבה שלנו, כדי להגן על הטבע והמשאבים שהיא מספקת לנו, לשמור על המרקם האקולוגי הייחודי בכדור הארץ ובעיקר להבטיח שגם הילדים והנכדים שלנו יוכלו ליהנות מכל מה שיש לעולם הזה להציע.

הבעיה היא שבמקרים רבים, השמירה על הסביבה נתפסת כפעולה שמגיעה עם פגיעה מסוימת בנוחות ובאיכות החיים שלנו. אז אם אתם רוצים לעשות קצת יותר טוב לסביבה בלי לפגוע בעצמכם ואף לשפר את הבריאות שלכם – הנה כמה רעיונות מקוריים שיעזרו לכם לעשות זאת.

1. מתחילים לפדל לעבודה

מחקרים מראים כי אנשים שרוכבים על אופניים באופן קבוע סובלים פחות מלחץ נפשי, שומרים על לחץ דם מאוזן ותקין יותר ובאופן כללי מאריכים ימים בהשוואה לאלו שמזדחלים עם המכונית בפקקים או מצטופפים באוטובוס בדרך לעבודה. הרכיבה על אופניים מפחיתה כמובן גם את זיהום האוויר ותורמת לצמצום ההשפעה של ההתחממות הגלובלית. רק תדמיינו מה היה קורה אם כולנו היינו מוותרים על הרכב ומתחילים לזיז את הגוף בכל יום במקום.

2. מכניסים אור טבעי לחיים

אין דבר שיותר מאפיין עבודה משרדית מנורות הפלורסנט המתישות. נכון, אלו נורות חסכוניות יותר מנורות ה-LED שזוללות חשמל, אך גם הן תורמות את חלקן לבזבוז האנרגיה שגורם בתורו לפגיעה באיכות הסביבה. מנגד, אור השמש דווקא עוזר לחדד את המוח ולשמור עלינו ערניים ומפוקסים. לא מאמינים? הנה ההוכחה.

במחקר שפורסם ב-2012 בכתב העת American Psychological Association, עקבו החוקרים אחרי שתי קבוצות של אנשים שעבדו מ-12 עד 20. חלקם עבדו בחדר עם אור טבעי ואחרים עם תאורת הפלורסנט הידועה לשמצה. החוקרים גילו כי אלו שנחשפו לאור טבעי גילו פחות עייפות במהלך היום וגם השיגו תוצאות גבוהות יותר במבחן קוגניטיבי שנערך בסוף היום.

3. נהנים מהפירות והירקות של העונה

אנחנו חיים בעידן שבו רוב הפירות והירקות זמינים לנו לאורך כל השנה. זה אמנם נחמד ליהנות מהמאכלים שאנחנו הכי אוהבים מתי שאנחנו רוצים, אך דורש שינוע של הפירות ממקומות שונים בעולם, מה שכמובן מוסיף לזיהום האוויר והסביבה, לצד שימוש בכימיקלים שונים ובהנדסה גנטית על מנת להשיג את התוצר האולטימטיבי.

בנוסף, פירות וירקות שלא גדלים בעונה, תורמים פחות לבריאות שלנו. מחקר אחד מצא למשל כי הרמה של ויטמין C בתרד גבוהה בלא פחות מ-55 אחוזים בעונת החורף. מחקרים אחרים מצאו נתונים דומים בבדיקות של כמעט כל הפירות והירקות המוכרים לנו כיום. לכן, אם תשתדלו לאכול רק את מזונות העונה – תשיגו יותר ויטמינים ומינרלים וגם תתרמו חלק קטן אך חיוני לשמירה על הסביבה.

4. זורקים את כל הקשיות

מדענים מעריכים כי לא פחות מ-8.3 מיליארד קשיות פלסטיק מפוזרות על החופים ברחבי העולם. כיום חברות רבות כבר מבינות את הנזק בקשיות ומפחיתות את הייצור שלהן או עוברות לייצור קשיות נייר. במקביל, חשוב שכל אחד מאיתנו יהיה אחראי בעצמו להפחתת השימוש בחומרים הקטנים, אך המזהמים האלו.

להיפטרות מהקשיות יש תרומה לא רק לסביבה, אלא גם, תאמינו או לא, למצב הקמטים שלכם. מומחים מסבירים כי שתייה מקשית באופן קבוע מחמירה את מצב הקמטים באזור השפתיים בשל הכיווץ שלהם לפרק זמן ארוך יחסית. הדבר נכון, דרך אגב, גם לעישון סיגריות.

5. ממלאים את הבית בעציצים

עציצים לא רק תורמים להפחתת כמויות הפחמן הדו חמצני בסביבה שלכם – הם גם גורמים לכם להרגיש קצת יותר רגועים ושלווים. מחקרים רבים הראו כי אנשים שמגדלים עציצים בביתם נהנים מרמות גבוהות יותר של נחת ושלווה. את הסיבה לכך ניתן לחלק לשניים – הטיפול בצמחים עוזר "לנקות" את הראש ולהילחם במחשבות טורדניות, בעוד שהצמחים עצמם משמשים כגירוי למוח שגורם להפרשה של הורמונים שמשרים עלינו שלווה.

chair banner1



תגובות פייסבוק
comments

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.