Write a comment
החורף אמנם מסרב להגיע השנה אבל דווקא תופעת הלוואי המעצבנת ביותר שלו כבר כאן – מחלת ההתקררות. אז האם יש דרך למנוע אותה לפני שהיא מתחילה? מסתבר שיש כמה והן דווקא די פשוטות

הצטננות אולי נתפסת כמחלה קלה שחולפת מהר ולא צריך לייחס לה חשיבות רבה מדי, אך ההתמודדות איתה במקרים רבים גורמת לנו להרגיש שעולמנו חרב. אז איך נמנעים מהתופעה הכי מציקה של החורף? השאלה הזאת מטבע הדברים מעסיקה את רוב האנשים, מה שהוביל גם לא מעט חוקרים לבחון את התחום ולנסות לאתר פתרונות קלים וזמינים. הנה הממצאים הכי מעניינים שלהם:

1. תנו וקבלו אהבה

הציניקנים אולי יתייחסו לסעיף הזה בביטול, אך כשחוקרים ביקשו לבחון האם קשרים חברתיים משפיעים על הסיכוי להצטנן, המסקנות שלהם סיפקו תשובה חד משמעית לכל הספקנים. במחקר, שפורסם בכתב העת Health Psychology, עקבו אחר 276 אנשים ומצאו כי אלו שהיו להם לפחות שישה חברים קרובים, היו בסבירות גבוהה פי 4 לא לחלות בהצטננות בהשוואה לאלו שהיו להם פחות חברים.

מחקר זה מחזק תפיסה שלפיה החיבור בין הגוף לנפש משפיע רבות על היבטים שונים בבריאות ובהם גם מערכת החיסון. אם אתם מאמינים שבגיל מבוגר קשה למצוא חברים חדשים, חשוב להבין שהמצב נמצא אך ורק בידיים שלכם. נסו להשתתף בפעילויות ערב כדי לפתח את התחביבים שלכם וגם להכיר אנשים עם תחומי עניין דומים. כך תרוויחו מכל הכיוונים.

2. צאו החוצה

החורף הקצר שאנחנו חווים אמנם מאכזב, אך הוא דווקא מאפשר לנו לבלות יותר זמן בשמש שעשויה בהחלט גם לשפר את הבריאות ולעזור להימנע ממחלות. כך עולה ממחקר שנערך השנה באוניברסיטת הרווארד היוקרתית. החוקרים מצאו כי אנשים עם הרמות הנמוכות ביותר של הוויטמין החשוב היו בסבירות גבוהה ב-36 אחוזים לחלות במחלות חורף.

למרות שבישראל לא קשה למצוא שמש, ישראלים רבים עדיין סובלים ממחסור בוויטמין D בשל השהייה בחללים סגורים כל היום. לכן, השתדלו לשהות לפחות רבע שעה תחת מגע שמש ישיר. אם אין לכם אפשרות לעשות זאת, תוכלו ליטול תוספים או לצרוך דגים ומוצרי חלב המכילים אותו ובשיעור גבוה.

3. תרגלו טאי צ'י

שיטת האימון מהמזרח הרחוק הוכחה כאמצעי לשיפור היבטים שונים בבריאות הגוף והנפש. ממחקר שנערך באוניברסיטת ויסקונסין ב-2012 עולה כי תרגול טאי צ'י באופן קבוע עשוי לחזק את מנגנוני ההגנה הטבעיים של הגוף כנגד מחלות החורף בשיעור של עד 47 אחוזים.

לדברי החוקרים, אם קיבלתם חיסון לשפעת, ההגנה מפניה תשולש הודות לתרגול השיטה. החוקרים הסבירו שסוד הקסם של הטאי צ'י טמון בתנועות האיטיות המשלבות נשימות עמוקות.

4. אל תחסכו בכביסות

היגיינה היא כמובן מרכיב חשוב ביותר בהגנה על הגוף מפני זיהומים. אחת הדרכים היעילות ביותר להימנע מחיידקים היא כמובן להחליף את מגבת המטבח שאנחנו משתמשים בה מדי יום כדי לנגב את הידיים. מומחים ממליצים לעשות זאת בתדירות יומיומית ולא לייבש את הכלים במגבת המשמשת לייבוש הידיים. בנוסף, מומלץ להחליף את הספוג מדי יום או לנקות גם אותו במדיח הכלים.

5. תאכלו עוד מהסוג הטוב ביותר של השומן

כיום אנחנו יודעים שצריכת שומנים במידה דווקא טובה לבריאות ועדיפה על צריכה מוגברת של פחמימות פשוטות. אולם, ישנם שומנים יותר בריאים ופחות בריאים. אומגה 3 נחשבת לסוג חומצת השומן הבריא ביותר והמון מחקרים כבר קשרו אותה לשיפור משמעותי של תפקוד מערכת החיסון. בין כל הדרכים שבהן חומצות השומן האלו תרומות לבריאות הגוף, ניתן לראות שהן משפרות את זרימת האוויר בריאות ובכך מגנות עליהן מהתקררות ומזיהומים בדרכי הנשימה.

מאכלים שכוללים אומגה 3 בשיעורים גבוהים כוללים בין היתר דגים כמו סלמון, מרקל, טונה וסרדין, אגוזי מלך, זרעי פשטן, חלמון ביצה וכבד.

mitot banner3

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.